Necessitat d'adaptar les llicenciatures amb les demandes del mercat laboral
L'informe ha mesurat les variables d'inclusivitat, el nombre de titulats respecte la població en edat d'estudiar; l'efectivitat, que els nous llicenciats compleixin les necessitats del mercat de treball; o la resposta, la capacitat del sistema de reformar-se per adaptar-se a les variacions del mercat.
En aquest sentit, Espanya té una taxa d'inclusivitat del 33%, ocupant el lloc número 11 de la llista i el 16 pel que fa a efectivitat. Espanya "ha de treballar per restaurar l'equilibri entre les matèries impartides a la universitat i el mercat laboral", adverteix l'informe. Pel que fa a la resposta, el sistema educatiu superior espanyol se situa en darrer lloc, sobretot, tenint en compte la capacitat d'implementar els compromisos assolits a Bolonia el 1999.
Davant aquest panorama, Espanya ocuparia el darrer lloc d'una llista encapçalada per Austràlia, Regne Unit i Dinamarca. Països propers com Portugal o França se situarien al vuitè i desè lloc respectivament.
Tot i la sensació que es pugui tenir, a Espanya només acudeixen el 2% dels universitaris estrangers a fer la carrera. Això sí, pel que fa a l'elecció de la destinació dels Erasmus, Espanya encapçala la llista.
eldebat.cat (18.11.2008)